Sidor

lördag 20 september 2014

Yann Chave Crozes Hermitage Le Rouvre 2012..


Götta! Yann Chave Crozes Hermitage Le Rouvre 2012 (nr 92119, 199 kr) är syrah typiskt så det hette duga, ung sval frukt, enbär och lite kött. Doften är precis vad man kan önska i en ung nordrhonare utan för mycket fläsk. I munnen är det direkt, njutbart med härlig struktur, åt det slankare håller. Piggt och lättillgängligt direkt från start, avslutet stramas upp och lämnar en saftig björnbär och enbärsmakande eftersmak. Ja inte vet jag, det här var väldigt lätt att begripa i dagsläget, ser egentligen ingen anledning att spara men om man har fler flaskor, varför inte. Själv nöjer jag mig med min spontanryckta flaska och glädjer mig åt en ny mersmakande bekantskap.

Tills nästa gång. Idag gör jag ingenting, ingenting...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar