Sidor

torsdag 30 december 2010

Allmänna funderingar, vintage 2010 kontra 2011..

Korkade summeringar, några glömda, några gömda..
Som alltid när kalendern ska bytas ut så träffas filosofen och matematikern i mig för en sista uppgörelse inför det stundande skiftet, vad har 2011 i sitt sikte och vad var det egentligen med 2010 som var så fantastiskt? För att inte tala om den direkta och indirekta påverkan som dessa historiska årgångar har på mig och mitt liv? För misströsta ej, i varje årgång finns det toppar och dalar oavsett vad en och annan kritiker säger.

Dåtid
Förra året plitade jag ihop en lista med förhoppningar om nya bekantskaper och för mig outforskade hörn i vinvärlden. Föga anade jag att intresset skulle eskalera och fortgå vilket i sin tur har gjort att samtliga punkter på den listan nu är avbockad, vilka punkterna var? Kommer inte ihåg då listan i sig blev mig övermäktig, tyngd av måsten samt befriad av lust hamnade den i papperskorgen. Men i korta drag kan jag bara konstatera att allt jag önskade mig då har gått i uppfyllelse.

Närtid
I nuet är det främst de likasinnade, oliksinnade och främmande och ofrämmande människor vars kontakt frodas av bloggande, spottande och pratande. Ett stort tack till alla som gör sig till känna, inget mer befriande och krävande än en kommentar, oavsett forum. Den eskalerade skara läsare är inte heller helt fel, ska inte sticka under stolen med att ni driver lusten att delge mina upplevelser framåt men lämna gärna ett spår i cyberrymden om så endast för att klanka ner på mina taffliga försök till skriftligt återskapande av upplevelser för eteriska att egentligen fångas på papper. Oavsett vilken du är, Tack.

Framtid
Når det kommer till bloggandet och då främst utvecklandet av det drickande jaget hoppas jag på två saker, att få möjlighet och tillfälle att träffa någon/några av de bekantskapen som jag har gjort tack vare det världsomfattande vida nätet samt att få möjlighet att fördjupa mina kunskaper och förmedla dessa genom att sprida njutningen och upptäcks lustans bägare i min omgivning.

Vad gäller mer ingående listor där främsta upplevelse, framtida upplevelser och önskade upplevelser trängs i fina rader på ett excelark så får jag passa i år. Skulle mer än gärna skriva någon sådan men risken för att den helt sonika skulle hamna i papperskorgen, tyngd av dess egen otillräcklighet och storlek, är för stor. Så jag får hålla till godo med ett enkelt konstaterande i form av några högst opretentiösa rader, jag bloggar alltså finns jag.

Tills nästa gång. Gott nytt år och hoppas att året som snart är till enda var gott...

Ps. Glömde nästan det viktigaste, ett extra GOTT år till alla ni andra som delger era upplevelser. Ni visar en lust, kunskapskälla, generositet och upptäckarlusta, för att nämna några, som samlat gränsar till det oändliga. Ds.

6 kommentarer:

  1. Gott Nytt År David! Tyvärr vann du inte honingen... men hör av dig nästa gång du är i Stlm. Kanske bjuder Niklas J på någon god flaska så tar jag me några obskyra ostar :)

    .. on the flipside.

    SvaraRadera
  2. Nej det var med stor besvikelse som jag kände mig besegrat, eller snarare utlottad men skam den som ger sig ;)

    Känns som att det finns en del i hufvudstaden som lockar, vi får se vad nästa år har för överraskningar.

    Gott nytt, och om jag inte minns helt fel så händer det en del stora saker för dig och de dina. Hade gött..

    SvaraRadera
  3. Ja se, det hade jag alldeles glömt bort ;)

    SvaraRadera
  4. Gott nytt David! Hoppas du får ett underbart 2011!

    /Ulf

    SvaraRadera
  5. Gott Nytt År. Även du David är en inspiration för oss andra. Tack för 2010 års inlägg och tack på förhand för 2011.

    SvaraRadera
  6. @RedS Tack det samma Ulf, skulle lämna en kommentar på din sida i förmiddags men som vanligt blev det något annat som kom i vägen.

    @Micke, tack det värmer verkligen måste säga att dina inlägg är bland de mest spännande. Man vet aldrig vad som kommer och klassen på vinerna är alltid hög, roligt!

    Känns som att 2011 bara kan bli bättre, inte för att 2010 varit dåligt men.. :)

    //David

    SvaraRadera