Sidor

fredag 30 november 2012

Rum Plantation 20th Anniversary Extra Old . Aning mycket snö på en gång..

En pust av värme
Då var det dags igen, tre skottningar and still counting. Hade det inte varit för alla vägsniglar kunde jag nästan glädjas i samma manér som barnen, nu konstaterar jag lättad att allt kvarglömt på gården försvunnit och att jag faktiskt kunde ta mig från punkt a till b och tillbaka trots alla nya fina fyrhjulsdrivna subbar som saknade ratt och gaspedal.

Inget att oroa sig för nu när barnen nattas och jag gömmer mig bakom säsongens slingor och stjärnor. Ikväll kan rygg och huvud allt behöva lite värmande droppar från Barbados. Rum Plantation 20th Anniversary Extra Old (nr 509, 499 kr) följde med hem någorlunda spontant för någon vecka sedan. Och tur var det.

Nu ska jag låta den djupa, lena och mäkta balanserad doften av kokos, apelsinskal, marsipan och lite målarpyts göra sitt. Och om det inte räcker vet jag att den balanserade småsöta munkänslan med de komplex milda tonerna och det avslutande rivet får sinne och kropp att mjukna. Den aningen korta eftersmaken avhjälps bäst genom att ta en sipp till.
Jag erkänner, tog inte flaskan på utseendet
Tills nästa gång. Pået igen imorn...

2 kommentarer:

  1. Hej

    Har været så heldig at smage den hos en bekendt, og den er rigtig lækker. Bestemt en jeg skal have købt på et tidspunkt.

    Flemming

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Flemming,

      Bara att hålla med, är riktigt tjusad av denna trots det något flådiga utseendet. :)

      /David

      Radera