Sidor

lördag 12 januari 2013

Castors sockerkaka. Flera första denna dag..

Sockerkaka à la Castor
Tänk, inte under, eller mellan, någon av mina 31 upplevda vintrar har jag inte lyckats med något så basalt som en sockerkaka. Ok att jag inte har gjort så många försök men några har det allt blivit. Så ni kan ju tänka er förvåningen i fruns ögon när jag trekvart innan nattning föreslår för 2-åringen att vi ska göra sockerkaksreceptet i den nyss lästa, Castor bakar av Lars Klinting. Inspirerad av lättheten som Castor och hans kompis Frippe visar upp känner jag mig manad, om inte annat bara för att skjuta upp den oundvikliga dusten med Byggare Bob några minuter.

Castors recept på sockerkaka,
eller för att vara korrekt,
hans mormors
Förutom ovan recept, är tydligen receptet för att jag ska lyckas med sockerkaka, två hjälpsamma små, en fru och bäbis som förundrat tittar på.   

Tills nästa gång. Har smakat mathavre för första, men inte sista gången...

2 kommentarer: