Sidor

torsdag 5 februari 2009

Tips från coachen v 6

Vad ska man drick? En fråga som ter sig lite annorlunda ut idag än vad den gjorde för något år sedan.
Då: Billigt, starkt men ändå drickbart. Stod på systemet och valde mellan fina etiketter och "prisvärda" boxar. Gärna något man druckit förr så att man inte blev besviken.
Nu: Vad ska man välja av alla surftips och vidarutvecklingar av den egna smaken. Samt vad är egentligen för mycket pengar att lägga på en flaska vin..
Haha kan skratta lite åt transformeringen som skett, inte riktigt säker på att det är till det bättre..

Helgens tips, hm varför ska man egentligen bara konsentrera det till helgen. Tycker att en bättre formulering är: Extra värt att prova för stunden!

I Castei Rispasso (nr 22409, 117 kr), blev intresserad av denna företelse när jag drack mitt första Amarone och fastnade för den mustiga, välmogna smaken. En Valpolicella men en extratouch av Amarone, eller en Amarone light. Kalla det vad du vill men spännande ska det bli.

Och så något från beställningssortimentet..

Saint-Benoit Grande Garde 2005 (nr 89100, 169 kr). Jag har fått för mig att jag gillar Châteauneuf-du-Pape viner, den eleganta eldiga smaken hos systemets standard Cn-d-P Mont-Redon faller jag pladask för. Detta är dock den enda Cn-d-P upplevelse jag har så vad passar inte bättre än att testa en till Cn-d-P som dessutom ligger under 200 kr. Spännande

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar