Sidor

måndag 2 februari 2009

It´s on

Dagen D, eller med lite mindre drama och lite mer sanning. Årets första nyhetsläpp på systemet. Är med förväntan och en viss besvikelse jag räknar ner timmarna inför årets första drabbning. Årets kanske mest spännande nyhet, i min prisklass bör tilläggas, är på inkommande. Och inte en enda flaska kommer till vare sig Gävleborg- eller Dalarnaslän. Skamligt, så nu får jag förlita mig på fru fortuna och hänge mig till varudepåns nåde. Usch det är synd om mänskligheten.

Ja just ja, nyheten stavas "Trittenheimer Apotheke, Riesling Spätlese 1988 (nr 96686, 79! kr)". En producentlagrad 20 åring av det halvtorra slaget. Anledningen till varför detta är så spännande för mig är mitt nyfunna intresse i just halvtorr Riesling,och då få möjligheten att smaka något som har lagrats i två decensium är unikt.

Till nästa gång, bara att hoppas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar