Sidor

onsdag 1 september 2010

På vinfronten intet nytt..

Sitter med en murbräcka som olägligt fastnade någonstans strax efter mina bihålor, en barnsligt krass ekonomik angelägenhet som skulle må bra av en eller två kompletterande civilingenjörslöner och som om det inte var nog så släpptes det inte så mycket roligt i det monolitiska väldet vare sig i septemberlanseringen eller höstsläppet. Stackars pappa, stackars pappa hör jag min äldsta dotter upprepa nästintill i mantra trots att hon sedan några timmar, till sina föräldrars stora lättnad, välkomnats i remsömnens härliga famn. Nej, kom till sak viskar samma ande som tidigare tumlat omkring i cybervärldens överväldigande vinösa skyltfönster.

Nog, till sak. Vad ska ni köpa denna månad? Vad har fått era lystna vinhundsöron att spetsas och krumbuktas i upphetsning? Vad är det som får igång er köplusta och framför allt vad går ni igång på lite extra när det hälls i glaset???

Tills nästa gång. På återseende när sinnena är i sina fulla bruk..

5 kommentarer:

  1. Svensson, har köpt Savennières Roche aux Moines 2008, bra chenin blanc kommer allt för sällan på bolaget så det var bara att köpa. Montefalco fick slinka med, lagringsbart för 119 kr. Men egentligen borde jag dricka det jag har hemma istället ... Sen hoppas jag på att det ska bli billigare att köpa på auktionerna (mogna viner inte fy skam!)

    SvaraRadera
  2. föresten hittade jag ett korrfel i din poänglista det står 89-85, antar att det ska vara 89-95...

    SvaraRadera
  3. Hm, chenin blanc är ytterliggare ett outforskat område, för att inte tala om att det är trevligt med något lagringsbart eller något någon annan har lagrat. Håller också med om att det inte gör ont att ta nåt som finns hemma för den delen, själv ska jag nog köpa lite mer förvaring denna månad ;)..

    Intressant med auktion, har du handlat på SB eller är det andra sidor?

    Vad gäller poängen så har du en poäng. Jag har valt att räkna neråt, vilket inte alltid är solklart men det som kanske ska ändras är att konsekvent börja med det lägsta. Alltså 85-89 istället.. Ska fundera på saken..

    SvaraRadera
  4. Sjuk o uttråkad, nu är poängskalan reviderad.. ;)

    SvaraRadera
  5. Har handlat ett par gånger på Sb-auktion (satt fast bud så att man inte dras med i budgivningen, men sista gångerna har priserna dragit iväg, så jag har blivit utan). Men det är ganska dyrt med auktionsverkets påslag, 20% och slagavgift...men inte så mkt dyrare än att köpa yngre årgångar på bolaget...

    SvaraRadera