Sidor

lördag 2 mars 2013

Terradelvino.se, något av en premiär..

Bertazzonis Showroom
Ett förväntansfullt gäng
Terradelvino.se
Roberto, apulienssmak.se
Vacche Rosse och Agrinittios lökmarmelad
Angelo Coluccia
Baccabianca 2006, orange vin 
Den var verkligen orange
Riktigt bra, Paolo Bea San Valentino 2006
Inte fullträff för mig denna kväll,
Bressan Pinot Nero 2006
Italiensk snabbmat, Torta fritta,
ung pecorino och 30 månaders parmaskinka
Annika häller upp
Min favorit, Monferrato Pecoranera 2003,
här blir det påfyllning
Parmigiano Reggiano, Korvhantverk.se
Plockad korv
Det var ett gäng egensinniga bloggare, några riktiga människor, en handfull italienare och ett gäng ännu mer egensinniga viner som intog Bertazzonis lokaler den 28 Februari. Förutom detta var bordet dukat med Italienska delikatesser, som gjort för en helhärlig afton med andra ord. Jag ska i ärlighetens namn säga att jag ännu inte riktigt smällt alla intryck, vad hade vi i glasen egentligen? Får nog återkomma mer ingående framöver men en sak som är säker, det väckte mersmak och gott om eftertanke.

Förutom ärliga personliga och framförallt mersmakande viner, stort tack för det Angelo, ska Fredrik ha en grym eloge för allt fixande och trixande. För att inte tala om hur mätt och belåten jag var tack vare Roberto och Robertos försorg. Vad skulle väl en helkväll vara utan heltrevligt sällskap, äntligen fick jag träffa Joakim, Kinna, Sofia och Pål. Sist men absolut inte minst, de kära återseendena med Annika, Magnus, Tomas och Ulf. Tack allihop!

Tills nästa gång. Det kommer mer, var så säker!...

8 kommentarer:

  1. Tack, själv :) Mycket trevligt och Tenuta Grillo - japp, här blire påfyllning!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jepp, frågan är bara hur mycket. Tror att det mesta vinner på att lagras en tid.

      Radera
  2. Trevligt att träffas, David! Fantastiska bilder som vanligt! Min rapport kommer i morgon - ska öppna kvällens Brunello nu...:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mycket trevligt Joakim, tack du är väl för snäll :). Ska bli spännande att läsa rapport, blev inte så mycket till noter nu men det kommer kanske något mer framöver. Haha, det är ett hårt liv, själv har jag en liten Bordeaux duell här hemma..

      Radera
  3. Vad trevligt det var! Rolig bild på Angelo! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mkt trevligt, haha jag visste väl att du skulle gilla den :)

      Radera
  4. Vilka bilder...kvällen går i repris när jag ser och läser. Fantastiskt trevligt att ses.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, du är väl för snäll :) Och ja, det gör vi om snart igen.

      Radera