Sidor

lördag 19 december 2009

Inlägg 100. Och så kom vargavinter..

Solsken, en halvmeter snö, -20 grader och granhämtning. Nu kan julen komma. Det är med viss bävan vi klär på vår lilla tetting och trotsar kylan. Puh jo det gick bra, lite kalla händer och kinder men annars ett sprudlande humör och medvetna ramlingar. Det är å andra sidan svårt att komma upp med trelager när man är 16 månder.

Såg att detta är mitt hundrade inlägg, hade tänkt fira detta men med handen på hjärtat känns det inte riktigt rätt. Jag återkommer när det är hundra utan mina allmänna vinfunderingar. Alltså hundra provade drycker. Då j^vlar. Det väcker dock en tanke, varför? vad? och hur? Några av de pedagogiska grundpelarna men man är inte lärare för intet. Varför? Det är roligt, intressant att sätta ord på sina funderingar, roligt att gå tillbaka och se hur man upplevde något i efterhand, ett sätt att hålla reda på intrycken för att nämna några svar.. Vad? Om drycker, maten till eller kombinationen. Ok ett och annat familjeinspirerat spår också. Hur? Eftersom tiden oftast tryter blir det ganska spontana inlägg utan vidare fördjupning. Ok en viss fördjupning kan förekomma men oftast inte. För mitt egna intresses skull tycker jag att fördjupningen kan bli bättre. Så, efter hundra inlägg blir konklusionen. Fortsätt att ha roligt, skriv om det som känns bra men med lite mer fördjupning.

Tills nästa gång. Inlägg 101 blir bara vin..

2 kommentarer: