Sidor

fredag 20 juli 2012

Grahamspannkaka, varma tomater o ljummen ost. Frukost, lunch eller mittemellan..

Pannkaka deTomato
Jag har fått dille på varma tomater. Skivar dem tjockt, fräser som hastigaste på hög värme med lite go olivolja, salt och peppar. Eller i ugn, då gärna med lite riven parmessan, gott, gott. Men det gäller att få tag på rätt tomater. Skulle inte få för mig att göra detta på vintern, men nu när man nästan kan få solvarma direkt från plantan är det bara att passa på.

Vad säger jag? Nästan. Vi fick faktiskt solvarm tomater direkt från plantan häromdan. KRAV-odlat, jo jag tackar. Gustavsäng ligger precis utanför civilisationen Storvik, där odlar Lisbeth Wilhelmson bland annat tomater som man förnämligt kan plocka själv. Ett länge inlägg kommer, då var fokus barn. Men jag kan bjuda på lite bilder.
Tomater i långa rader
Självplock

Lite hjälp på traven
Även små händer kan plocka
Tills nästa gång. Antar att det blir toppenväder idag när vi ska vara inne...

Pst. Mitt pannkaksrecept, 2 (ägg), 4 (mjöl, hälften graham, hälften vanligt vete), 6 (mjölk). Gott om smör att steka i och en gnutta salt.

2 kommentarer:

  1. Fantastiska foton som vanligt. Verkligen känsla för ljussättningen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack o tack, och tack för tips om gammeltysken igen :)

      Radera