Sidor

söndag 23 november 2014

Chateau de Nages Cuvee JT Rouge 2012..


Om jag ska vara ärlig blir jag inte riktigt klok på Chateau de Nages Cuvee JT Rouge 2012 (nr 90157, 179 kr). Först tyckte jag att det var klumpigt med aningen för mycket alkoholkänning, sedan ok, för att följas av ytterliggare en svacka. Det tog sista glaset av andra flaskan, ok inte konsumerade i följd för då tror jag att det mesta smakar gott, innan poletten trillade i, eller gjorde den verkligen det?

Som sagt, det finns något lockande i doften, ett fång örter, lakrits, bär och gummi. Ja faktiskt i smaken också, en kärna av stramare sydfransos fångar mig. Men vänta nu, ökad temp gör inte susen, inte heller allt för mycket dissekerande. Jag kommer inte riktigt överens med alla superlativ som jag förnimmer mig i pressens falnande glöd, inte oäven, men inte något att göra allt för mycket väsen av. En flaska kvar, får se om den åldras med behag eller om den möter en tidig död.

Tills nästa gång. Sjukstuga, igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar