Sidor

söndag 10 september 2017

Fattoi Brunello di Montalcino 2012


Nu var det ett tag sedan sist. Jobb, plugg (igen, vad tänker jag med), barnträning x 3, eventuellt köp av fritidshus och om igen. Tiden och faktiskt lusten till livets dryck har falnat en aning. Och mitt i allt passerar en flaska Fattoi Brunello di Montalcino 2012 revy. Vad har hänt? Har jag dessutom gått och blivit brunelloblasé? Alltså det är på inget sätt något dåligt vin, snarare tvärt om. Välgjort med en mörkare modernare framtoning. Bra struktur och den karakteristiska smått aggressiva syran som återfinns i många 12:or. Utvecklingen över två dagar är possitiv, jämnare, lugnare, ja kanske rent av bättre. Men jag går inte igång, inte på riktigt. Missförstå mig rätt, räknar man in pris och tillgänglighet är det bra men mycket mer blir det inte.

Tills nästa gång. Lägg på en rejäl karlförkylning och ljuset i tunneln känns avlägset.

Pst.
WS 92
JS 90
WE 90
MP 90 (dag 1)
MP 90 (dag 2)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar