Sidor

måndag 7 januari 2013

Vilmas - flera smaker för samma smak. 17 dagar senare..

Vilmas testpaket och en av smakpiloterna
För det första är jag grymt imponerad, tydligen är det samma person som äger och hittar på recept. Kanske dags för en närmare bekantskap med personen ifråga, tills det nöjer jag mig med att testa produkterna, för sanna mina ord de talar sitt tydliga språk. Om jag någon gång har beskyllt versionerna för att vara något lika är det verkligen inte fallet i testpaketet som jag har satt tänderna i. Allt från kanel, kardemumma till rosmarin och hampafrön. Allt bakat på den egna surdegen, ekologiskt och knaprigt knäcke förståss. Det som först inleddes med ett nogrannt analyserande, plitande och knaprande övergick ganska fort i allmänt mumsande, både från mig och resten av familjen.

Så jag är ledsen, jag har inget att klanka ner på, inget påpekande förutom att det är breddfyllt med smak, balans och knaprig charm. Oavsett version som ser dagens ljus kan man lugnt köpa ett, eller varför inte flera, paket, matcha med det bästa, enklaste och njut.

Vilmas Kanel o Havre, en av många favoriter
Aj, ok om du vrider armen på mig tycker jag att den roligaste nya bekantskapen är den osötade varianten med kanel och havre. Hur man kan få något så oromantiskt som osockrat, fullkorn och lågt GI-värde att smaka så sprött, gott och faktiskt småsött är för mig en gåta. Men så görs ju hela härligheten i Hofors också..

Tills nästa gång. Imorgon kör vi vardag igen.

Pst. Bästa betyget kommer nog från dottern: -Kan man få ett efter maten också?..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar