Sidor

onsdag 31 juli 2013

Rémi Ginger. Några skälvande dagar kvar..

Rémi Ginger
Vad vill du ha? En drink kanske. Va, jo jag blev aningen ställd av svaret, hade hen svarat att hen ville ha en flaska hantverksgjord microbryggd öl, ett hejdundrandets vitt, ännu bättre rött eller rent av en riktigt bra rom då hade det inte varit något problem. Men en drink! Har nog inte blandat eller druckit särskilt många drinkar på sistone, ingen vad jag vet faktiskt de senaste åren. Detta i kombination med att pressutskicket som damp ner i e-lådan som för en gångs skull slog an på min lyra, gjorde att tanke gick till handling. Enkelt, sprit och gärna lite surt. Whiskey sour är en favvo, fast ställa sig och göra sockerlag, nje kanske inte. Cognac, ginger ale och lime, lät riktigt läskande och i den här sommarvärmen kan det ju inte skada.

Resultatet föll mig verkligen på läppen, sötsyrligt med en touch både från Cognacen och Ginger alen. Perfekt svalka, balans och enkelhet, blodad tand är bara förnamnet. Påfyllning någon?

Rémy Martin VSOP Mature cask finish
Kan gott tillägga att Rémy Martin VSOP Mature cask finish (nr 172, 469 kr) inte skäms för sig på egen hand heller, fruktig, len, hyfsat djup och ett litet träbett i slutet, riktigt gott.

Tills nästa gång. Lika bra att njuta av varje sekund...

Pst. Såhär gjorde jag: Fyll ett glas med is, limebitar och citronmeliss. Tillsätt cognac efter smak, fyll på med dricka, klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar